Bestilling 1-2-3
Før du bestiller:
- Be om godkjennelse fra leder hvis du ikke har tillatelse til å foreta bestilling selv.
- Finn rett leverandør av varen du skal bestille i listen over rammeavtaler
Meld inn behov for å kjøpe vare eller tjeneste:
Egne skjema for bestilling av PC, Mac, skjerm og tilbehør til PC/Mac
Etter at du har meldt inn behov:
- Innkjøpsbehovet blir sendt til bestiller som kvalitetssikrer og registrerer innmeldingen
- Bestilling blir sendt til aktuell leverandør etter godkjenning av leder
Husk å gi beskjed til bestiller når du har mottatt varen eller tjenesten.
Problemer: Kontakt din bestiller.
Hastverk: Send inn behovsskjema. Din bestiller sender deg så en ferdigutfylt rekvisisjon digitalt.
Mer informasjon om bestillinger av:
- Mobiltelefon
- Vitenskapelig eller teknisk utstyr (sjekkliste)
Beløpsgrenser
Grunnprinsipp: En anskaffelse skal så langt det er mulig være basert på konkurranse, forutberegnelighet, gjennomsiktighet og etterprøvbarhet.
- Anskaffelser under 100.000 (ekskl. mva.)
- Anskaffelser 100.000 til 500.000 (ekskl. mva.)
- Anskaffelser over 500.000 (ekskl. mva)
Rammeavtaler: Hvilke leverandører kan du bruke?
Anskaffe IT-løsninger? Kontakt gjerne IT-avdelingen for rådgivning.
Fakturaadresse for elektronisk faktura
- E2B: NO974767880MVA
- EHF: NO974767880
- NTNU GLN nummer: 7080003195371
- NTNU PEPPOL adresse: 0192: 974767880
PDF-faktura sender du til pdf.ntnu@bscs.basware.com. Dette er faktura sendt som vedlegg til e-post i pdf-format (regnes ikke som e-faktura).
Alle fakturaer skal merkes med bestillingsnummer eller koststed.
Norske leverandører kan ikke sende pdf-fakturaer etter 01.10.2019.