Oi! Innlogging feilet

Mulige årsaker

  • Feil brukernavn og passord
  • Brukerkontoen er utløpt - eller du mangler en aktiv tilknytning til NTNU

Feil brukernavn og passord

Feil brukernavn eller feil passord er den mest vanlige årsaken til at folk ikke får logget inn. Legg merke til at dersom du har byttet passord eller aktivert brukeren må du vente opp til 2 timer før det fungerer. Les mer om brukernavn og passord ved NTNU.

Aktiv tilknytning til NTNU

Både studenter og ansatte må man ha en aktiv tilknytning til NTNU og brukerkontoen kan ikke være utløpt for å kunne logge inn på Innsida.

  • For studenter betyr dette at man må ha aktiv studierett ved NTNU og semesteravgift for inneværende semester må være betalt. Privatister har ikke tilgang til Innsida.
  • For ansatte betyr dette at man enten være registrert og motta lønn gjennom PAGA, eller være lagt til manuelt. For ansatte som ikke mottar lønn og er lagt inn manuelt, vil det alltid bli satt en utløpsdato på kontoen. Problemer med innlogging kan da skyldes at brukerkontoen er utløpt.

Hvordan få hjelp

Hvis du ikke klarer å logge på, ta kontakt med:

  1. Merk eposten med Innsida 2.0-tilgang.
  2. Beskriv din fremgangsmåte, hva det er som skjedde, eller feilmeldingen du fikk.
  3. Oppgi gjerne:
    Ditt navn og brukernavn
    Enheten du tilhører